IndeksLatest imagesSzukajRejestracjaZaloguj

Share
 

 Walka

Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Go down 
AutorWiadomość
Rave Clitz



Liczba postów : 4
Dołączył/a : 01/06/2015

Walka Empty
PisanieTemat: Walka   Walka EmptyPon Cze 01, 2015 7:25 pm

Ogólne:
- Każda walka musi być sędziowana przez któregoś z MG.
- Jeśli w poście użyjemy reiatsu/zmieniają się nasze statystyki/atakujemy zdolnością która posiada własne statystyki należy to odnotować u dołu postu, np.
Cytat :
Reiatsu: 5600 - 500 = 5100
Szybkość: 15 - 20%*15 = 12
Siła Cero: 45
*STATYSTYKI NALEŻY UMIEŚCIĆ W KOMENDZIE HIDE (druga ikona od prawej na górze na toolbarze)*

Walka PvE - Player versus Environment
Bardzo często podczas wykonywania misji bądź zwykłej fabuły przyjdzie nam stoczyć walkę z różnego rodzaju przeciwnikami. Wielu z nich będą to NPC sterowane przez Mistrzów Gry.
Podczas walki z takim przeciwnikiem wszystkie czynności, które wykonujemy piszemy w formie niedokonanej gdyż to czy dana akcja się powiedzie zależy od MG.
Oczywiście nie jest tak, że MG wybiera sobie, że to i to się uda, a reszta nie tylko ze względu na swoje widzimisię. Powodzenie akcji zależy między innymi od jakości postów, pomysłowości w jej wykonaniu, umiejętności oraz w drobnym stopniu z różnicy w sile (o tym ostatnim, więcej tutaj).


Walka PvP - Player versus Player
Walka pomiędzy graczami odbywa się w pewnym stopniu jak walka PvE. Dalej piszemy w formie niedokonanej i powodzenie wykonanych czynności jest na tych samych zasadach oceniane przez Mistrzów Gry. Jest jednak znaczna różnica w porównaniu do walki NPC gdzie po każdym naszym poście następuje natychmiast ocena MG.
Polega ona na tym, że w pierwszej rundzie obaj gracze piszą jak zamierzają zaatakować i jakie ewentualne uniki wykonać nie zwracając uwagi na post poprzednika. Potem MG ocenia jak powiodły się dane akcje i kto będzie w następnej rundzie startować z pozycji atakującego, a kto defensora.
Czyli atakujący pisze posta, w którym opisuje formy ataku, które stosuje, a defensor jak się przed nimi broni i wszelkie próby kontrataku. Potem ponownie następuje ocena Mistrza Gry. Jeżeli uzna, że obrona była skuteczna następuje zmiana kolejności dodawania postów, ale jeżeli stwierdzi, że atakujący był znacznie skuteczniejszy to będzie on dalej pisał jako pierwszy to jak zamierza zaatakować.
I tak po każdej ocenie może lub nie zmienić się kolejność pisania postów przez graczy, aż do zwycięstwa jednego z nich.

Skrócony przykład:

Cytat :
Gracz X: X ruszył szarżą na przeciwnika i ciął zanpakutou od lewej do prawej na wysokości głowy. Stara się blokować nadlatujące strzały mieczem.

Gracz Y: Y naciągnął swój łuk i posłał dwie starzały w stronę shinigamiego. Celował w kolana. W razie gdyby przeciwnikowi udało się jednak go dopaść, odskakuje do tyłu i oddaje kolejny strzał, tym razem w środek klatki piersiowej.

MG: Shinigamiemu udało się zablokować dwie pierwsze strzały łucznika, niestety, tamten przewidział jej plan i szybkim odskokiem w tył uniknął cięcia. X musiał przyjąć strzałę na klatę, co nieco odepchnęło go do tyłu i dało okazje quinciemu na kontynuowanie ataku.
                                           Zaczyna: Gracz Y

Gracz Y: Y wolał nie czekać aż jego przeciwnik się ogarnie i od razu naciągnął kolejną strzałę. Tą zamierzał to skończyć więc wycelował w głowę.

Gracz X: X widząc jak quincy naciąga łuk w celując prosto w jego głowę, wpadł na szalony pomysł. Wyskoczył przed siebie chcąc przyjąć kolejny strzał na swoją już dziurawą klatkę piersiową. Jednocześnie ciął go góry na prawy bark łucznika.

MG: Plan X wypalił i tak oto strzałą quincy wbiła się w jego klatkę, zaraz obok poprzedniej. Jego miecz zaś zakosztował krwi wroga, wbijając się na głębokość jakiś piętnastu centymetrów.
                                           Zaczyna: Gracz X

Gracz X: X wyciągnął miecz wciąż pchając go w dół po czym obrócił go i ciął po skosie tułów przeciwnika. Wiedział że ze swoimi obrażeniami nie ma szans na zbyt długą walkę tak więc w razie gdyby quincy próbował odskoczyć do tyłu, ten skacze za nim.

Gracz Y: Y był nierozważny i zapłacił za to duży koszt. Tak poważne uszkodzenie barku oznaczało śmierć gdyż nie mógł atakować. Tak więc pozostała mu ucieczka. Pozwolił więc by shinigami wyciągnął swój miecz, przy okazji kucając by ograniczyć dalsze obrażenia, po czym odskoczył do tyłu. Z pozycji kucającej powinien dać radę pomimo ataku przeciwnika.
Jeśli tylko udało mu się zyskać dystans stara się uciec biegnąc w stronę gęstszych zabudowań.
...

Na koniec mała rada odnośnie dwóch spraw.

Pierwsza to coś co nazywam "overthinking" czyli coś co bardzo często robią już doświadczeni gracze. Chodzi o nadużywanie "jeśli to, to zrobi to, a jeśli nie to, to zrobi to". Nie ma nic złego w planowaniu wielu różnych scenariuszy, ale pamiętajcie że w walce wasza postać ma sekundy na odpowiedni ruch, a nawet geniusz pokroju Shikamaru (postać z Naruto) potrzebował nieco więcej czasu na obmyślenie odpowiedniego planu. W przypadku kiedy pojawia się "overthinking", MG ma pełne prawo napisać że wasza postać ostatecznie nie zrobiła nic bo była za bardzo zajęta przemyśleniami, co ostatecznie może się skończyć śmiercią.

Druga sprawa to masowe ataki. Chodzi o napisanie czegoś w stylu "X wykonuje masę/dużą ilość/jak najwięcej ataków na nogi i tułów przeciwnika" (dodanie do tego jeszcze "silnych ataków" sprawia że wyprowadzone są dwa może trzy, gdyż silny atak wymaga odpowiedniego czasu do wyprowadzenia). Coś takiego ZAWSZE przegra z dokładnym opisem jednego przemyślanego ataku, np. "Y delikatnie opuścił miecz do dołu by następnie wykonać szybkie cięcie pod kątem, od prawej do lewej na wysokości klatki piersiowej". Warto o czym takim pamiętać. Lepiej podać dokładnie ile jest ataków i każdy z nich opisać. Jakość, nie ilość.
Powrót do góry Go down
 
Walka
Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Powrót do góry 
Strona 1 z 1

Permissions in this forum:Nie możesz odpowiadać w tematach
Bleach: Afterlife :: Start :: System-