IndeksLatest imagesSzukajRejestracjaZaloguj

Share
 

 Reiatsu i Statystyki

Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Go down 
AutorWiadomość
Rave Clitz



Liczba postów : 4
Dołączył/a : 01/06/2015

Reiatsu i Statystyki Empty
PisanieTemat: Reiatsu i Statystyki   Reiatsu i Statystyki EmptyPon Cze 01, 2015 7:16 pm

Reiatsu

Jak pewnie większość z was wie, energia duchowa której ilość deklaruje jak potężna jest dana postać. Przy jej wykorzystaniu można używać potężnych zaklęć, zdolności i technik. Jest ona też źródłem naszych statystyk. W jaki sposób? Za każdą odpowiednią ilość reiatsu otrzymujemy kolejny punkt który możemy wsadzić w jedną ze statystyk. Każdy kolejny punkt wymaga więcej reiatsu od poprzedniego

Tabela reiastu => statystyki:


Jak zdobywa się reiatsu? To proste. Reiatsu to forma nagrody dla gracza za fabuły prowadzone z MG, czy też walki z innymi graczami. Jego ilość nie jest zależna od wyniku fabuły czy też walki, ale o tym więcej w dziale "Zasady MG".


Statystyki

Statystyki to praktycznie podstawa wszelkich walk. To one decydują o naszych mocnych i słabych stronach. Czy oznacza to jednak że jesteśmy na straconej pozycji jeśli przeciwnik ma wszystkie statystyki wyższe od nas? Nie. Tylko duże różnice pomiędzy statystykami dają ogromne efekty. W pozostałych przypadkach, wszystko zależy od poziomu naszego pisania który to ocenia MG.


Informacja ogólne za nami to teraz konkrety. Na forum jest 5 statystyk. Są to kolejno:

  • - Siła - odpowiada za siłę naszych ataków fizycznych (walka wręcz, walka bronią białą jak i obuchową).

  • - Walka wręcz -

  • - Walka bronią białą i obuchową -

  • - Walka bronią zasięgową -

  • - Szybkość - odpowiada za szybkość naszego poruszania się, zadawania ciosów i wykonywania uników.

  • - Wytrzymałość - odpowiada za to ile obrażeń jesteśmy w stanie znieść.

  • - Równowaga -

  • - Kontrola reiatsu - odpowiada za siłę strzał i pocisków naszej broni zasięgowej, a także za statystyki zdolności opartych na reiatsu takich jak Kidou (same statystyki zdolności i ich przeliczniki są opisane w ich tematach).


Pomiędzy nimi występują pewne nieco skomplikowane zależności które mogą dać nam przewagę w walce. Postarałem się przedstawić je jak najprościej:

  • Siła => Siła

    - Jeśli nasz siła jest 1,75x większa od siły przeciwnika ma on poważne problemy z blokowaniem naszych ataków.
    - Jeśli nasz siła jest 2x większa od siły przeciwnika każdy nasz atak wybija go z równowagi przez co nie może on blokować ponownie ani kontratakować, a także ma problemy z wykonaniem uniku po takim bloku.
    - Jeśli nasza siła jest 2,5x większa od siły przeciwnika, nie może on zablokować naszego ataku.

  • Siła => Wytrzymałość:
    - Jeśli nasza siła jest 1,75x większa od wytrzymałości przeciwnika, może on otrzymać obrażenia pomimo bloku np. blokowanie mieczem kończy się silnie rozciętymi dłońmi lub nawet złamaniem kości nadgarstka czy też przedramienia.
    - Jeśli nasza siła jest 2x większa od wytrzymałości przeciwnika, nasze ataki przechodzą przez jego ciało jak przez masło.

  • Wytrzymałość => Siła:
    - Jeśli nasza wytrzymałość jest 1,75x większa od siły przeciwnika, jego ataki zadają nam niewielkie obrażenia.
    - Jeśli nasza wytrzymałość jest 2x większa od siły przeciwnika, jego ataki nie zadają nam żadnych obrażeń. Wyjątkiem są ataki w miejsca bardzo wrażliwe jak oczy.
    - SYTUACJA WYJĄTKOWA: Jeśli nasza wytrzymałość jest 2x większa od siły przeciwnika, a jego własna siła jest 1,75x większa od jego wytrzymałości, kończy się to dla niego silnie rozciętymi dłońmi lub nawet złamaniem kości nadgarstka czy też przedramienia.

  • Szybkość => Szybkość:
    - Jeśli nasza szybkość jest 2x większa od szybkości przeciwnika, ma on ogromne problemy z zauważeniem naszych ruchów.
    - Jeśli nasza szybkość jest 3x większa od szybkości przeciwnika, nie widzi on naszych ruchów. Tym samym nie jest również w stanie zablokować, ani uniknąć naszych ataków

  • Zręczność => Zręczność:
    - Jeśli nasza zręczność jest 2x większa od zręczności przeciwnika, nie jest on w stanie blokować naszych ataków, a my z łatwością blokujemy jego ataki.

  • Kontrola reiatsu => Wszystkie inne statystyki
    - Sama kontrola reiatsu niczego nam nie daje, jednak statystyki na które wpływa, działają na tej samej zasadzie co zwyczajne statystyki.
    UWAGA: Niektóre zdolności oparte na reiatsu nie mogą być bezpośrednio zablokowane

Oczywiście działa to w obie strony, nasz przeciwnik również może doświadczyć tych bonusów.

Większość tych zależności dotyczy tylko ataków bezpośrednich (logicznie można dojść które dokładnie).
Powrót do góry Go down
 
Reiatsu i Statystyki
Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Powrót do góry 
Strona 1 z 1

Permissions in this forum:Nie możesz odpowiadać w tematach
Bleach: Afterlife :: Start :: System-